من و خدایی در این نزدیکیست

این جا محلی است برای نوشتن روزانه ها یم..........

من و خدایی در این نزدیکیست

این جا محلی است برای نوشتن روزانه ها یم..........

کتابی که امروز می خوانم (2)

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۵ ب.ظ

پنج داستان از جلال آل احمد.

این روز ها شروع کردم به خوندن کتابهای جلال آل احمد.

واقعا قدرت قلم جلال منو شگفت زده می کنه.وقتی که سفرنامه حج می نویسه با ادبیات خاص سفرنامه دست به این کار میزنه، یا وقتی سرگذشت کندوها رو می نویسه از ادبیات خاص داستان استفاده میکنه.یا وقتی که برای نوجوانان داستان می نویسه......یا کتاب غربزدگی که کلا من متوجه نشدم چی نوشته و منو جذب نکرد.


کتاب پنج داستان از این نویسنده واقعا قشنگه.مخصوصا داستان گلدسته ها که در مورد گلدسته های نیمه تمام یه مسجد روبروی مدرسه پسرانه است.این داستان در کتاب فارسی دوران مدرسه هم چاپ شده بود و از اونجایی که داستان دچار یه سری ممیزی شده بود من دوست داشتم اصل داستان رو بخونم و به طور اتقاقی داخل این کتاب پیدا کردم.بسیار جالب و دلنشین بود در حقیقت میشه گفت قسمتهای خوب رو حذف کرده بودن......


  • ققنوس

نظرات  (۱)

یادمه یه سری همه کتاباشو خوندم خیلی دوسشون داشتم یه کتاب هم داشت ک تو بخش معماری پیداش کردم ک  نقد معمارانه ای بودو جالب مقدمه ش بود ک گفته  بود وقتی ک اسمت نویسنده است باید بنویسی هر چیزی ک مردم میخوان از سفرنامه تا مقاله و حتی درباره ی معماری :)) بعد از اون هم چند تایی کتاب سیمین دانشور و خوندم واااای سووشوون فوق العاده بود همش حس میکردی شخصیت اول کتاب همسرشه ...هر دوتاشون معرکه بودن خدا رحمتشون کنه :)
پاسخ:
منم سووشون دوست دارم بخونم ولی هنوز موفق نشدم........

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی